הטופ של הטופ: הצעות יצירתיות לתוספות על הפיצה

לפעמים הפיצה היא רק התירוץ. הבצק הפריך, רוטב העגבניות הטרי והגבינה המותכת הם המצע המושלם למגוון עשיר של תוספות לפיצה, שעל חלקן אולי לא חשבתם

זה נכון, פיצה מרגריטה מושלמת כמו שהיא, בייחוד אם בחרתם בפיצה דונה איטליה שמצליחה להביא את הטעמים האותנטיים האהובים. אבל אם בכל זאת מתחשק לכם להוסיף עוד רכיבים לפיצה הביתית שלכם, הנה כמה הצעות יצירתיות וטעימות לטופינג מושלם:

יותר מדי גבינה? אין דבר כזה!

פיצה קפואה, פיצה ביתית, או פיצה איטלקית אמיתית – לא משנה במה בחרתם, הגבינה תמיד מככבת לצדו של רוטב העגבניות. אך מלבד גבינת מוצרלה איכותית וטעימה תוכלו לבחור כמעט כל גבינה שתרצו וכך להוסיף טעמים ייחודיים לפיצה שלכם. לדוגמה – אוהבים גבינות כחולות? תוכלו להוסיף לפיצה גבינת גורגונזולה או רוקפור. ניתן גם לבחור בתוספת של גבינת ברי או קממבר. למעשה, כל גבינה שאתם אוהבים תהיה מושלמת בתור תוספת לפיצה.

למכורים לחריף

ארוחה חלבית לא צריכה להיות משעממת. כשמכינים פיצה בתנור של דונה איטליה אפשר להוסיף לה טעמים חריפים ומעוררים כמו טבעות פלפל חריף טרי או פלפל קלוי. לצד הפלפל יש דרכים אחרות לתבל את הפיצה שלכם. תוכלו לדוגמה להוסיף שום קונפי או בצל סגול שמלבד החריפות מציעים גם מעט מתיקות ורובד נוסף של טעם. צ'ילי גרוס וטיפות טבסקו יעשו את העבודה גם אחרי שהפיצה מוכנה.

תוספת חציל וגבינת פטה

בעיני רבים, החציל הוא טעם נרכש, אבל אם כבר התאהבתם בטעם שלו, הוא יכול להשתלב מצוין עם כל דבר. כן, גם עם פיצה איטלקית. תוכלו לחתוך אותו לקוביות קטנות לטגן עם קצת שמן זית ולהוסיף אותו לפיצה אחרי שהבצק כבר מוכן. ואם תרצו, אפשר לשדך בין החציל לבין גבינת פטה, וכך תקבלו את שילוב טעמים מושלם של איטליה עם הבלקן.

קישואים וגבינת עיזים

אם אנחנו כבר בעניין של שילוב בין ירקות או פירות לבין גבינות, הנה זוג מנצח נוסף – קישוא וגבינת עיזים. גם כאן מדובר בטעמים מעודנים וייחודיים שבניסיון ראשון אולי יאתגרו את בלוטות הטעם שלכם. אבל אם תתנו להם הזדמנות ותבחרו גבינת עיזים איכותית באמת, אולי תגלו שגם פיצה ביתית מהירה יכולה להפתיע אתכם.

מתוק-מלוח

פיצה היא מאכל עם המון פוטנציאל לערבוב טעמים. רוטב העגבניות אינו רק מלוח, אלא יש בו מן המתקתקות של העגבנייה, וגם הגבינה עצמה יכולה להוסיף נגיעות של טעמים עדינים יותר. אז למה לא לקחת את זה צעד אחד קדימה? אם אתם מחפשים מתכון לפיצה נסו פעם אחת (לפחות) למצוא מתכון לפיצה ביתית הכולל למשל שילוב של גבינת עיזים, בצל מקורמל ו... תפוחים! אז נכון, האינסטינקט הראשוני שלכם הוא בוודאי להגיד "מה קשור?" אבל מה יש לכם להפסיד? הכי הרבה תוכלו למצוא את הטעם האהוב החדש!

המסלולים שלנו